PENJEJAKKU~ :D

Monday, February 20, 2012

yaallah~~!!


Ya Allah,

Aku bersyukur pada-Mu

Bersyukur atas nikmat yang Kau berikan padaku

Kau pelihara diriku,imanku dan agamaku

Ketika diriku sedang leka dengan dosa pada-Mu

Ketika diriku leka dengan keindahan yang sementara itu

Ya Allah

Aku hanyalah hamba-Mu

Hamba yang senantiasa menzalimi diri

Hamba yang kufur pada nikmat-Mu

Hamba yang mengikut hawa nafsu

Ya Allah

Aku mohon pada-Mu

Kembalikanlah kemanisan iman dalam diriku

Kemanisan yang pernah Kau berikan padaku

Kemanisan yang telah Engkau ambil dariku

Atas kejahilanku yang berulang kali kulakukan

Ya Allah

Yang Maha Pengasih,Maha Penyayang

Lindungilah aku,payungilah aku dengan sayap para malaikat-Mu

Peliharalah pandanganku Ya Allah

Peliharalah hatiku Ya Rabbi

Peliharalah diriku Ya Rahim

Ya Allah

Penuhilah hatiku dengan cinta dan rindu

Cinta dan rindu pada-Mu dan Rasul-Mu

Cinta dan rindu pada bisikan kalam-Mu

Cinta dan rindu pada kematian

Ya Allah

Andai aku ditakdirkan mati

Matikanlah aku dalam iman

Matikanlah aku dalam Islam

Matikanlah aku ketika aku bersujud pada-Mu

Dan matikanlah aku di dalam rumah-Mu

Ya Allah

Terimalah taubatku ini

Kerana aku

Aku takut dengan azab-Mu

Aku takut dengan panasnya api neraka-Mu

Mana mungkin dapat aku menahan sakitnya azab-Mu

Aku takut Ya Allah

Saturday, February 18, 2012

rindu lah!




yaallah.hilangkn rasa ini andai dia bknlah jodohku~

:(

Wednesday, February 15, 2012

10 pekara yg merosakkan otak

haaa~
paddia~10pekara yg merosakkan otak.
jom kita hayati

1.tidak mngambil sarapan pagi
after we sleep for eight hours,terlebih atau terkurang...we need breakfast.
siapa kata tidur tak guna tenaga.ahaa~so kene la refill...klu kita tak sarapan,kandungan gula dlam darah akan rendah,,,,sekali gus menybabkan otak kita kurang mndapat nutrisi. kene la sarapan utk memulakan hari yg baik,seterusnya menjana otak yg lbih segar bugar.s0, everything gonna be alright.

2.terlebih makan
mkan byk tidak semestinya elok...mkan yang byk ni boleh mnyebabkan perjalanan darah byk didlm usus n perut kita utk tujuan pencernaan. hal yang demikian menyebabkan otak kita kurang mendapat aliran darah secukupnya. therefore,oksigen pun kurang sampai ke otak,,,tu yg lps mkn kita jd ngntukk,kurang fokus dll :D

3.merokok
haha seperti yang sedia maklum,,,students tadika pun tahu yg merokok bkn saja tidak elok tuk kesihatan badan,,,malah tuk kesihatan otak jgk...asap2 rokok yang dihisap mengandungi racun yg agak tinggi dan boleh mematikan sel2 otak. thats why islam haramkan merokok....renungkanlah~

4.terlebih tidur
tidur mmg utk merehatkan otak dan badan malah ia adalah satu aktiviti yang bgus. tetapi...tidur yang berlebihan menyebabkan otak kita jd slow dan melambatkan daya berfikir.

5.mengambil gula berlebihan
gula yang berlebihan boleh menyebabkan gangguan penyerapan nutrisi dalam badan kita.sekali gus mengganggu perkembangan otak yg sihat.jadi kurangkanlah pengambilan gula yang juga boleh mnyebabkan kita kencing manis tu ye :D

6.menghidu udara yg tercemar
menghidu udara tercemar boleh mnyebabkan sel otak rosak.then berkawan ngn org merokok jgk boleh mnyebabkan kita juga tersungkur ke kancah menyedut asap2 rokok tu.malah peratusan penghidu asap rokok  adalah lebih tinggi daripada perokok utk mendapat pnyakit kronik.seperti merosakkan otak jgk. jadiiii sayangi lah org tersayang, berfikir sebelum melakukan sesuatu.

7.tidur dgn menutup muka
tidur menutup muka menyebabkan oksigen tidak sampai ke otak sewaktu tidur.gas karbon dioksida yg terperangkap dan disedut semula oleh kita semasa bernafas adalah punca oksigen kurang sampai ke otak. 

8.kurang berimaginasi
kurang berimaginasi menyebabkan tahap kecerdasan otak kita menurun kerana ianya adalah salah satu cara mengasah otak utk menjadi cerdas.

9.kurang berfikir
kita perlu melatih otak dgn menghafal supaya otak tidak menjadi lembab dan tak aktifff :p~

10.tidak membaca alquran
kurang membaca alquran menyebabkan otak kita menjadi dungu dan dangkal.

Monday, February 13, 2012

terima kasih ye :D

i love this article~
sooo much!
lets read. happy ibadah <3

Wahai wanita solehah..Jangan risau akan jodohmu,

kerana muslimin yang bijaksana itu,tidak akan terpaut pd wanita hanya kerana kecantikan 



atau lirikan senyum,pada bicara manja yang mengoda,

atau pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya,

Sesunguhnya lelaki itu adalah peminpin kepada wanita,



andai belum sampai jodohmu,

anggaplah bahawa lelaki yang sedang engkau nantikan itu,

sedang menbina sahsiah kepimpinan dirinya,

bagi memimpin dirimu.



Kerana pada wanita itu,

pasti ada kekurangan dan kelak

lelaki yang benar-benar layak

pasti akan hadir untuk melengkapkan

kekuranganmu~





:: copy paste ::

kahwin cpt!!!?

memndangkn aku tgk org sekeliling aku tgh mode cintan cintun
s0!
aku pun ade la sikit2 terpengaruh~
(pada haaalll)
hehee
apapelah~

amekao yg nih!

Rasulullah bersabda : " Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangis lah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku. " - HR . Ibnu 'Addi


meh le berfikir and renung2kn happy ibadah <3

masalah~

kawan2 selalu ckp..
.wei kau ni ada masalah ckp laa...
ala awk tu yg sombong taknak crite kt sy.
klu ada pape jumpe je kite kite x kisah...ea.
syg aku ade je la nk dgr problem kau....


tp aku ttp ta bole nk story mory kt org problem aku..
sorry
masalah byk.
tp x bole nk crite~~~

:'(

tanak mnyusahkan korang
msti korang fkr.
bdk nih mende remeh pon nk jd msalah ke..
huhuhu


=d

     sebab ni jgk~~~

be strong. be happy !!

Sunday, February 12, 2012

TOLONG SY NK JD MCM NI!!

bila sy tgk gmbr2 kawan kisas,,,,,sy selalu teringin.
nkkkkkkkkkk sgttttttttttt


jadi mcm dorang.tenangnya tgk.
sape la yg sudi pimpin sy ke jln mcm dorang.
untungla dorang kn...huhu

berubah mmg sng.
tp klu berubah sehari dua,,,rugi jee
sy nk brubah tuk selamanya.
jd sy perlukan dorongan yg kuat~~~~ huhu
sy slalu rebah dgn godaan dunia
yg kdg2 buat kita lupa dan lalai

:: masih goyah ::







ntykn saya nk jd mcm niii..Allah show me the way


my favourite song...bila hati teringin nk berubah


please show me the way~


haiyaaaa~~~ :)

somehow im a little bit worried that i wont get married or engaged in the future. rmai kawan dah bertunang dah kawin

bila on fb je...kt new feed byk gbr org tunang la, status kahwin la, gmbr pngntin
huh!! syko giler...pdn muka

emmm tamau jd andartuuuuuuu~
sudaa tiba masa gelisah jodoh x mai lagi.

jodoh xmai ka,,ang yg dop milih...!?

errr ea? rsenye ade keje lain k bai

haha amekao!

ala rilek la..bykkn berdoa~kau kn nk jodoh impian kau tuuuu,,,jd kau kenela berubah jd baik2...
sbbbbbb~ 
perempuan yg bek utk lelaki yg bek and vicecversa

allah maha adil  <3

peaceeeeeee.smile oke

:).

cemtuuleeeeeeer.hehehh



3 wishes of mine~~~

cuti sebulannn
sebenarnya lebih...
JADI
bosan tu mmg akan wujud lahh kn.

bila dh tinggal sensorang kt umah niiii...
mcm2 boley jd.
tp plg bess
BERANGAN!
mmg x elok...tp dr berangan2 ni la 
buat kita lbh semangat tuk berusaha~
=p hehe..

td terfikir...kalau aku di beri 3 permintaan
apa yg aku nk..

err mcm citer aladdin 
mmg laaaa...sbb cter aladdin la bole jd cmni~~


NOMBOR SATU

sy nk mintak supaya sy lupakan masa lalu sy.
sbb masa lalu sy yg membuatkan sy ilang keyakinan diri.
emm boley tak??


NOMBOR DUA

sy nk capai cita2 sy dgn cemerlang dan berjaya!
masa tu sy boley bukak mata orang ramai~~
bidang yang sy duduki sekarang xbole dipandang sebelah mata okey <3

NOMBOR TIGA

emm yg lastt ni ape ekk...
ha!! sy nkkk suami soleh~
ngeeeheh~
ouww yg boley pimpin n dorong sy 
ke jalan yg sy impikan selama ni..emm ;D



:: sajaboring2.. ::








awk!

i love the way you smile.
much more when you laugh.
im afraid to fall in love
but i have do

always waiting you.
waiting you to say hi
waiting you to nudge me every time im on9
waiting u to wish me good morning! 
even you never know this.
lalala~

i miss when im sick
because i miss more when you concern about me
i miss you ~i
=P

i know this is ridiculous 
but it come without i asked

im sorry that i love u
i will treat my heart to not do
thanks for make me smile
even just for a while~

::youwillneverknowmyheart::










Saturday, February 11, 2012

ini adalah ujian~

Ujian Allah datang dalam pelbagai bentuk. Dahulu aku melihat orang lain sentiasa diuji dengan pelbagai dugaan. Sakit, kehilangan harta benda, kehilangan orang tersayang.
  Itu tandanya Allah masih ingat akan kita. DIA mahu menguji hambaNYA supaya jika kita bersabar, insyaAllah kita kan mendapat ganjaran. :D

Kenapa aku tidak pernah diuji dengan segala cabaran yang aku lihat terpaksa dipikul oleh orang lain? Lupakah Allah kepada aku?
Atau Allah sudah tidak sayang kepada aku?

Kemudian aku tersedar, yang ujian Allah itu juga boleh datang dalam bentuk kesenangan. Dan kadang-kadang kesenangan itu lebih berat ujiannya daripada kesusahan. Oh, aku sedang diuji waktu itu tanpa aku sedari.
Persoalannya, luluskah aku dengan ujian itu? Hanya Allah yang tahu

Susahnya kehidupan seorang remaja.
Tidak pernah diduga oleh aku yang Allah akan menguji aku dalam bentuk apa yg aku hadapi sekarang~

Tetapi aku tahu. Allah tidak akan pernah menguji hambaNya dengan ujian yang tidak terdaya oleh kita. Persoalannya, mampukah aku lulus dengan ujian ini? Setiap perkara yang berlaku, baik mahupun buruk, ada hikmahnya.

Andai aku gagal dalam ujian ini, mungkin ada hikmahnya. Allah ada perancangan yang lebih baik untuk aku, lebih baik daripada perancangan manusia untuk aku.

Namun, aku hidup dengan manusia. Terarah dengan jangkaan, harapan dan sangkaan manusia. Sedar atau tidak, aku terpasa memenuhi semua tuntutan itu. Sehingga aku mungkin lupa yang kehendak Allah jauh melangkau segalanya.

YAALLAH KU MOHON PETUNJUK MU.
BERIKAN AKU KEKUATAN YAALLAH


happy family ~~~~

My Dream Happy Family


ahhaa comel je kn mcm kt ats tuh.....


pertama sekali,,,aku nk aplikasi kn peribahsa....
bersatu teguh bercerai roboh....bagai aur dgn tebing
hehehe
bess kn.kalau dlm satu keluarga tu...saling membantu,,buat sama2...
palinggggg utama sekali semuanya iklassss..
jd...eveything is all is wellll~

pastu kn..aku nk dlm family
boleh luahkn ape yg aku rasa skang
mean open minded laaa kn..
hehe bessnya..mesti gejala tension takkan berleluasa.
sbb ade jgk yg nk mendengar kn.

sambil2 dgr..,,,bole bg pendapat....emmm bess2.
tp ngn penuh kasih syg.
memahami,,,,,anddd emm menyelami ape yg aku rasa.
br la stu kluarga.
:DD

thennn aku nk family yg mengamalkan cr hidup rasullallah.
aku nk jd mcm family khazinatul asrar dalam novel kak fatimah asyarhah.
kalau koranng nk tawu cr la novel kak fatimah (tautan hati n tak seindah mawar berduri)


yg penting sekali 
ank2 aku nty,,aku nk jaga dorang,,dgn pengisian rohani
supaya dorang boley respect each other,,
saling mencintai.
agama bangsa n negara


YaAllah kau permudahkn jalan hamba mu yg sering lalai ini~
:: ku mohon petunjuk ::
happy ibadah




perempuan,perempuan jugak kn~


haha sekadar suka2 je..but for myself, mmg exactly true :D


hati ini

kawan saya pesan,sejarah mungkin berulang....
boleh x jgn pernah hadir dlm hidup sy klu hanya sekadar utk mnyakiti hati sy.


Bila ku buka mata
Rasa tak berdaya
Hadapi semua
Sejak hatiku luka

Mampukah ku menunggu
Bayangan dirimu
Atau biar berlalu
Hapus semua lelahku

Mestipun engkau tahu
Hati ini masih menyayangi dan menyinta
Tegarnya kau menyiksa
Disaat diri derita
Mencari engkau tiada..
Mesti engkau sedari
Diri ini masih ingin terus temani
Mengapa engkau pergi
Di saat ku masih lagi
Perlu engkau di sini..

Aku perlu dirimu
Hiburkan siangku
Indahkan mimpiku
Ku ingin kau tahu
Oh sayang aku rindu
Ku cintai kamu
Peluklah diriku
Hangatkan seperti dulu..

be strong epi ~
:DD please Allah my Lord mighty~show me the way.....



credit to my best buddy: syaida qila

merawat hati :)

masa aku stalk2 org kt fb td.....
ake jumpa satu status...agkk memikat hati aku..
tu yg sampai terasa nk ngepos nh..huhu
tetibe~ yelaa...agakla...haha


apabila kita mencintai seseorang sebenarnya kita merelakan hati untuk dilukai. apabila kita menyayangi seseorang sesungguhnya kita telah membebankan diri kita dibelai. apabila kita terlalu merindui seseorang kita telah pun bersedia untuk dilupai meskipun ia amat terseksa tapi itulah hakikat hidup...


haha agk mmbuat hati aku sedar...
tindakan aku selama ni
seolah2 sengaja mnyakiti hati sendiri
lakukan sesuatu tanpa sedar yg kita tak boley tanggung risiko yg akn jd
tu la namanya fikir nk hepi je kn
pastu mula la effect mende2 lain...
tak elok riteeee
:D

for me...
dan sape2 yg baca...hehe dan jgk yg br nk timba pengalaman bercinta...

:: chaloo bette ::

Thursday, February 9, 2012

demam!

bila demam2 cmni..
aku susa nk sakit.so bila sakit2 cmni msti teruk punya...
.mst tringat zaman matrik dulu...hhuhu
mase sakit cmnilahh kita bole kenal mna satu kawan kita....
dan masa tu jgk kita boleh tukar persepsi org yg kite bersangka buruk selama ni...
dannn masa tu jugak lah kita boley thu sape yg sayangkan kita :D
setuju x?

bila kita happy suma kjr,,,tp bila susa...belum tntu lg sume kwn kite boley take care ttg kita.
hidup macam roda...bkn slalu kita kt ats bkn slalu kita kt bwh
andd ape yg kita buat kt org,,,,kita akn dpt blk one day
bersesuaianlah dgn ape yg org tua2 dulu ckp,,, buat baik dibalas baik...
then buat buruk?

buat buruk sebolehnya kita bls dgn kebaikan jgk :D
br la dunia tanpa dendam n gaduh...hehe nice
pening pala dh outt :'(