PENJEJAKKU~ :D

Tuesday, November 15, 2011

salad~ :D

hari ni aku ade kelas western~ n tajuk yg aku hari ni yelahhhh~~~
SALAD

BTW kitorang tak blaja how to make salad, kitorang blaja jgk mcm mna nk buat mayonis,1000island,and vinagrete.yang mne item2 yg disebutkan td tu suma akan dihidang kan bersama2 salad kita.
BESSST GILER! 

salad yang paling aku suka n bg aku sedap la...yelah POTATO SALAD. 
*NYUM3~ 


bahan2 yg diperlukan yelahhh~

1.kentang
2.hirisan daging(mcm daging burger tu)
3.daun bawang
4.mayonis

procedure:
firstly,kentang tu buang kulit,rendam,dan rebus.
makesure kentang tu masak bila kita cocok kentang tu,die rasa lembut.
jgn sampai jd mcm mash potato nty susah nk potong.
daging td,potong nipis2...
daun bawang pon sama.
kentang da rebus td potong cube.
atau mngikut kreatif diri sniri dan kesesuaian hidangan.
last but not least~
campur semua2 tu and gaul ngn mayonis..emm sdpnya.kalau 1000 island pon oriteee jgk..
nyum.nyum.nyum~
sedappp tw. cubalah,boley nikmati sambil blaja tention2 tu kn ;D 

andddd yang berikutnya ni yelahh jenis2 salad yang kitorang belajar hari ni...
besst taw~ :DD

waldorf salad (apple,sadary,walnut)

coleslow (mcm yg kt kfc tu.tp manually buat lg besss)

chef salad
(tomato,telur rebus,bell pepper,carott,chicken breast,salad,onion,hirisan daging,1000 island)
untuk informasi korang,mayonis,1000 island,tartar sauce and vinaigrette dressing.... kitorang buat manually...
senang jer.....simple n nice...mmg sedap la....boley ikut suka hati korang nk buat rasa apa.
btw tu aku ajar nex time k.:DD

example of the decoration






No comments: