PENJEJAKKU~ :D

Thursday, November 17, 2011

j.o.g.g.i.n.g !!







haaaaa~ bila pukul enam petang~
aktiviti paling aku suka yelah berjoging.
takpun berbasikal.
bg aku~masa joging tuh...
aku mcm dpt kepuasan.
keseronokan...besssss giler! 
im absolutely love it.
bila berlari tu...aku seolah2 nga lari dr semua bebanan.cube bebaskan diri dari masalah.

rasa ringan je bdn.hahaha *byk plak bebel.
minggu ni kurang tention la.sbb kls tak pack sgt.rmi lect kt overseas lg.ade yg meeting...
so mcm lebih release dr biasa..
kalau tak hujan. aku mmg akan pegi joging~
kalau aku,aku lebih suka pilih wkt pagi tuk joging.tak panas.
paling penting nk elak tido lepas subuh tu.
btw fakta kata matahari pagi ada vitamin D.
so kulit pon boley sihat :)

tp sekarang mostly petang2 la.sbb pagi2 bz dgn kelas :)


disamping tu aku suka menikmati keindahan alam pagi2
walaupun landskap tu taklah cun sgt.
tp wktu pagi ni ada aura die tersendiri.
hanya orang yg bgn pagi je yg boleh nikmati.haha

btw jogging ni boleh mnjadikan kulit kita cantik :D
Sewaktu kita berlari, racun dan toksin yang ada di dalam tubuh akan dikeluarkan melalui peluh. Pengaliran keluar toksin akan membuatkan kulit lebih segar, licin, dan awet muda. ala2 sauna la jgk.
Selain tu, jogging membantu meningkatkan kadar metabolisme tubuh, mempercepatkan proses pembakaran kalori, seterusnya menurunkan berat badan, dan boleh mndapatkan kaki yang ideal.

Ada beberapa faedah lain yang boleh didapati daripada aktiviti berjoging.
*aku jumpa kt goggle~

  1. Mengelakkan serangan jantung
  2. Mencegah diabetes dikalangan individu obes
  3. Menguatkan tulang, mencegah osteoporosis
  4. Membantu memulihkan sendi pesakit osteoarthritis
  5. Mengatasi kanser usus besar
  6. Mengurangkan risiko kanser payudara
  7. Meningkatkan daya ingatan
  8. Membantu kesihatan emosi
  9. Meningkatkan libido seks bagi lelaki

menghirup udara petang yg freshhhhh!


 sambil joging sambil posing! haha


amek feel luhhh~


abes joging cycling pulakkk~


sewa  basikal~~~


sambil cycling sambil dgr lagu~


lokasi feveret...atas bukit.tempat aku tgk matahari terbit, n terbenam~  em rindu tmpat nih :'(


haaaa tgk2!!matahari dah nk turun...subhanallah~indahnya ciptaan ilahi.

aku rindu kat bdk2 nh.haha walau korang dh jauh2 kn...aku ttp igt kenangn kita lari ptg2.



No comments: